2013.03.09.
09:41

Írta: Horváth_Kálmán

Bugatti Veyron

210147_196935693680005_4300111_o.jpg#57 A Bugatti Veyron nemcsak azért különleges autó, mert minden eladott példányon több millió eurót bukott a gyártó Volkswagen konszern (1 millió eurós eladási ár szemben a 4 milliós gyártásival), hanem azért is, mert a mérnökök itt tudták először megoldani, hogy az autó a lélektanilag meghatározott 360 km/h-s sebességet elérve ne szálljon el a picsába az aszfaltról egy kavicsra vagy bármilyen útegyenletességre ráfutva. Olyan diffúzort építettek ehhez, ami az autó alatt annyira erős leszorítóerőt képez, hogy a Veyront szinte az aszfaltba szippantja - a kocsi képes arra is, hogy 250 km/h felett akár fejjel lefelé haladjon egy ilyen módon kialakított úton.1.000 lóerős motorját két technikus legózta össze úgy, hogy semmilyen automatizált gépi segítséget nem használtak (olyan keveset gyártottak belőle, hogy nem érte volna meg lefejleszteni mellé egy ilyen robotot is), az autóba beépítve pedig 12 hűtő felel azért, hogy ne melegedjen túlságosan fel. 420 km/h-s csúcssebességével 80 km-t tud megtenni, mielőtt elfogy a nafta a 100 literes tankból, ez a számszexuálisok nyelvére lefordítva 120 literes fogyasztást jelent(ene) 100 km-n, ami meg már tank-kategória. 

(eredeti bejegyzés)

1 komment

Címkék: Bugatti Veyron

A bejegyzés trackback címe:

https://napivaganysag.blog.hu/api/trackback/id/tr515124203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dmwd 2014.01.05. 19:44:20

Szerintem az még durvábban hangzik, hogy kb 12 perc alatt szárítja ki a tele tankot a csúcs sebességnél.