#387 Az adózáson és a szabályozások kijátszásán túl még egy dolog játszott nagy szerepet az autógyártásban: a töréstesztek. Az 1997-ben bevezetett Euro NCAP és a csillagjaik hamar elterjedtek, és küldtek a földre lassan eszmélő autógyártókat, például az akkortájt más területen is gyengébben teljesítő Rovert. Az 1998 és 2002 között európai piacra szánt autók indokolatlanul nagy részét úgy alakították ki, hogy ezeken a teszteken jól szerepeljenek, viszont az egyéb fejlesztéseik és a designjuk a pénzek átcsoportosítása végett tré lett. Az egyetlen kivétel talán a Saab, akik a nyolcvanas évek eleje óta keményen rámentek a biztonságra, majd az Euro NCAP időkben viccből készítettek olyan ütközőzónájú és merevségű autókat, hogy a patológusok között elterjedt a Saab-halott szleng: ez azokat a közúti balesetben elhunyt szerencsétleneket illette, akiken semmilyen külsérelmi nyom nem látszódott az autó kialakításának köszönhetően, viszont a kevesebb mint fél méter alatt 120-ról nullára lassulás miatt leszakadtak a belső szerveik és ebbe haltak bele. Az Egyesült Államokban picit komolyabban törögették a kocsikat, unortodox módon hátulról is megzúzták őket, ott pont emiatt nem is annyira népszerűek az ezeken a teszteken rosszul teljesítő hatchbackek (mint amilyen például a Golf).