2014.03.27.
07:26

Írta: Horváth_Kálmán

Híres logók és a koncepció mögöttük

901416_548699315170306_1046523442_o.jpg

#440 Híres logók: a NEXT Steve Jobs új cége volt, miután kirúgták az Apple-től. A cég logóját Paul Rend tervezte, aki többek között az IBM, a UPS és az ABC televízió logóját is összegányolta. A NEXT kocka alakú gépeket akart gyártani kockáknak, szóval eléggé adta magát, hogy ez a logóban is visszaköszönjön. Rend 100 ezer dollárt kért a logóért, amiért hajlandó volt egyetlen változatot készíteni és az volt a deal, hogy ha nem tetszik Jobsnak a végeredmény, akkor is ki kell hogy fizesse a tervezés teljes költségét. 2 hét molyolás után Rend áthívta megrendelőjét, megvacsoráztak, majd átnyújtott egy 50 oldalas, bőrkötéses kis füzetet, amiben benne volt a designer bullshitelős víziója, többek között azzal, hogy az „e”-betűt kicsivel kell írni, mert ez pozitív asszociációkat kiváltó, „e”-vel kezdődő szavakat fog mindenkiben felidézni, szóval a cég neve is megváltozott így NeXT-re. Jobs szerette a logót, a sárgát ugyan egy picit világosabbra vette volna, aztán Rend elküldte a picsába és inkább maradtak az eredeti tervek.

A Chupa Chups spanyol nyalóka logóját maga Salvador Dali bindzsizte össze: egy százszorszépet idéző alapra helyezte a márka nevét, a színek pedig a spanyol zászlóból jöttek. Dalinak egyetlen kérése volt a logóval kapcsolatban: ne az eredetileg eltervezett vékony szárra helyezzék, hanem magára a kerek nyalókákra. Az egyik legokosabb brandingelést valósította így meg.

A Ferrari logóból a paripa eredetileg Francesco Baracca, az első világháború legeredményesebb olasz pilótájának a vadászgépre volt pingálva, mint a Baracca családi címere. Francesco halála után a pilóta anyja ajánlotta fel Enzo Ferrarinak, hogy fesse fel autóira, mert az jó szerencsét fog hozni neki - bejött.

 (eredeti bejegyzés)

4 komment

Címkék: logók Steve Jobs Ferrari NEXT Chupa Chups

A bejegyzés trackback címe:

https://napivaganysag.blog.hu/api/trackback/id/tr795873699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2014.03.27. 09:44:15

Ez azért de szép! Bőrkötés: 10 USD. 50 oldal bullshit 20.000 USD jó esetben, és 2-4 nap. Maga a logó, ha rendesen csinálta 3-4 óra. Ha voltak verziók, amiket kidobott előtte, akkor 1.000.000.000.000 órát foglalkozott vele, csak 3.563.542.101 korábbi változatot nem ítélt elég jónak. Szóval azért rendes gyerek.

Blake / Mitch and Murray 2014.03.27. 21:35:08

Tehát Jobs egyben kapott egy óriási ötletet is,hogyan lehet embereket klassz(kinek mi),de semmi igazán különlegeset nem tartalmazó cuccal csontra lehúzni.Mert azt érzik,hogy most épp valami iszonyú elit dologban vesznek részt.

Csekkliszt#10 2014.03.29. 01:49:40

@CzinkesshyGróf:
... és ennek ára van, mint a primőr paradicsomnak. De a design-t se feledjük és azt, hogy ezek a leginkabb felhasználóbarát komputeres cuccok. Jobs zseni és megszállott volt egyben, a tökéletességre és a letisztultságban megjelenő szépségre tört egyben. Ezt jól mutatja az a sztori is, hogy (ingyen) áttervezte a kórházi oxigénmaszkot, mert nem találta esztétikusnak. Csak ugy lehet megérteni ha gyerekkorát is nézzük ahol asztalos apja elmagyarázta neki, hogy a szekrény hátoldalának is szépnek kell lennie, hiába nem látod. Erről szól az Apple filozófia. És ez sok pénzt megér annak a sok embernek aki ezzel együtt érez és ért.
Én így látom. Udv :-)

netiltsálle 2014.03.31. 14:18:35

@CzinkesshyGróf: Nem nagyon dicsekednék a helyedben a hozzá nem értéseddel.