2014.03.15.
08:08

Írta: Horváth_Kálmán

Mit ne próbálj ki, ha repülőn utazol?

535504_531707190202852_900396636_n.jpg

#428 A kakológiának semmi köze ahhoz, hogy a kék jeget a repülőtéri szleng barna gecinek hívja. A kék jéggel akkor találkozhatunk, amikor az egyébként művészi tökéletességgel megtervezett és egy seatle-i szegecselő szakmunkás minden igényességével összerakott repülőgép oldalára ráfagy a szar. Normál légköri nyomáson, két talpunkkal szilárdan megtámasztva, az átmelegedett WC-deszka simogató biztonságát élvezve, nem is gondoljuk, hogy ugyanezen élvezetekhez 10.000 m-rel fentebb megannyi mérnöki bravúrnak is teljesülnie kell. Az ugye nyilvánvaló, hogy csobbantós, mélyöblítésű WC-nek, amibe még otthon is igyekszünk necceset adogatni nehogy alvázmosást kapjunk, semmi keresnivalója egy felszálláskor 35 fokos szögben, kanyarban pedig 20 fokos szögben hasító konzervdobozban, az viszont nem egyértelmű talán, hogy ha turbulencia esetén egy átlagos földi öblítés 19 literes vízmennyisége elszabadul, akkor nem csak a szar ázik szarrá. Ahhoz, hogy a szabadságát visszakapott fókacsalád ne a nyakkendőnkön végezze, a földi gravitációs budikkal szemben igazi vákuumos wc-re van szükség. Mivel nincs WC-tartály, szifon és mélyöblítés (viszont mindig van dohányozni tilos matricával ellátott hamutartó), így a ravaszul eldugott öblítő gomb megnyomásakor egy szívó szelep nyílik ki, ami beszippantja a lefolyó fölé ültetett Barba-családot és a szelep nyitásakor hozzáadagolt kék tusfürdőt. A szívóhatás pont akkora, hogy jó okot adjon a "tudok-e egyszerre kábelt fektetni és közben nyomva tartani a ravaszul eldugott szívószelepet" kísérlet előzetes átgondolására. Gondos keresgéléssel, vagy a légiutas-kísérő kisasszonyok aktív segítségével egy háromállású kapcsolót is találhat a tréfás kedvű utas, mely "DRAIN" állásban, az aznapi termés repülőtéri leengedését teszi lehetővé. Jobb esetben ennek a leeresztő szelepnek a kinyitását megelőzi egy úszószemüveggel és zárt öltözettel védett embernek a repülőgép kloákájánál végzett tevékenysége - ő felel azért, hogy az általa kezelt szippantós kocsi egy vastagbéllel össze legyen kötve a repülő jellemzően felkavarodott gyomrával. A rosszabb esetekre van ellátva a szippantós ember az úszószemüveggel és a zárt öltözettel.
Aki nem bírja ki más emberek anyagcseretermékei nélkül, de a reptéri szippantós munkakörben kevés perspektívát lát, azok próbálják ki (lehetőleg az Egyesült Államok területén belül, ahol van légimarsall is a gépen), hogy a foglalt jelzés környékén található "Lavatory" feliratú fémtáblát felemelik, az alatta található kapcsolót pedig átállítják, így téve nyithatóvá az egyébként zárt budiajtót. (Gődény Gábor)

(eredeti bejegyzés)

15 komment

Címkék: szar repülő

A bejegyzés trackback címe:

https://napivaganysag.blog.hu/api/trackback/id/tr145851147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2014.03.15. 20:11:08

az a 19 liter az egy vicc?

Vajk

Sword 2014.03.15. 21:31:06

@halaloszto: Régi WC tartályok kb. ekkorák. Ma már azért elég nagy pazarlás.

2014.03.15. 21:34:27

Nem értem. Mit ne próbáljak ki?

Horváth_Kálmán 2014.03.15. 21:37:32

@little troll: a légiutas-kísérő segítségével beindítani a vákuumos lehúzót, miközben még kulázol a gépen, illetve a "lavatory" alatti kapcsoló állítgatását.

halaloszto 2014.03.15. 21:53:58

@Sword: hol ekkorak? lattal te mar 20 literes vedret eletedben?

Vajk

Sword 2014.03.15. 22:12:38

@halaloszto: Nem, de két 10 litereset már igen.
Az újabb tartályok (falonkívüli, függesztett kivitelűek) kb. 10 literesek.
A régiek ennél nagyobbak voltak. Lehet a 19L nem volt meg, de 15 szinte biztos, hogy belefért.

gyászhuszár 2014.03.15. 22:46:24

vagy sokat ittam vagy nem tudok újmagyarul. baszki annyi a szleng hogy kurvára nem értem ezt az egész cikket. mindegy addig is szarok egyet!

lutria 2014.03.15. 23:24:58

Mondjuk egyáltalán nem így működik a klotyó ürítése,nincs olyan gomb amit megnyomva a légikísérő vagy a pilóta kiengedné a levegőben amikor kedve tartja,csak a reptéren,kívülről egy "szippantóautót" rácsatlakoztatva több szelepen keresztül lehet leereszteni a tartályt.A gond akkor van ha minden szelep meghibásodik annyira hogy legalább szivárogjon a folyadék,ami még a burkolat takarófedelén is átjut és ott megfagy,majd amikor ereszkedéskor melegebb levegő ér akkor kiolvad és leesik.De egy nagy darab szar akkor sem tud kijutni mert az már azt jelentené hogy annyira nyitott a csőhálózat hogy wc-n keresztül az egész gépből kiszívná a levegőt a külső nyomás...

Acurás 2014.03.16. 06:56:17

Az a 35 fokos emelkedés igen erős túlzás egy utasszállító gépnél. Ezt hívnák túlhúzásnak, ami utána következik azt meg átesésnek.

stonefort2 2014.03.16. 09:31:48

A szerzőnek halvány fogalma sincs a dologról. Semmi sem úgy van, hogy leírta. Az írás színvonala az abban szereplő anyagéval azonos szintű.

Horváth_Kálmán 2014.03.16. 11:06:40

@stonefort2: mi a pontatlanság benne? Ne legyél már olyan pongyola, mint a szerző.

nyalógép 2014.03.16. 11:43:48

Ez a post stílszerűen egy fos. Igazából semmi nem jött át belőle. Talán egy reptéri szippantós írhatta munkája sirámaként.

stonefort2 2014.03.16. 13:14:21

@Horváth_Kálmán: -senki sem hívja az "anyagot" úgy, hogy a cikkíró
-az átlagos öblítés sehol sem 19 liter
-a gép oldalára nem fagy rá a szar, max egy kis kék víz.
-rengeteg gépben még nem vákuumos a klotyó
-a háromállású kapcsolónak semmi köze a leeresztéshez, az a vízrendszerhez tartozik
-a repülőgép nem kanyarodik, hanem fordul
-a terméket nem "szívószelep" távolítja el, hanem a WC típusától függően vagy az öblítővíz, vagy a waste tankban lévő vákuum.
-röviden ennyi

Horváth_Kálmán 2014.03.16. 14:30:15

@stonefort2:
- www.conserveh2o.org/toilet-water-use
3,5 - 7 gallon (13,3 - 26,6 liter) között váltakozik a víz mennyisége a nem víztakarékos budiknál, a 19 liter egy jó közelítés.
- szivárgásnál a gép oldalára ráfagyott kis kék vízben azért van emberi matéria is: en.wikipedia.org/wiki/Blue_ice_(precipitation)
- nem írtuk sehol, hogy mindenhol vákuumos lenne a budi
- nekem ez a 3 állású kapcsoló úgy tűnik, hogy a szennyvíz leeresztéséhez tartozik, de ennek nem volt időm nagyon utána menni: l1011project.blogspot.hu/2009/11/original-flight-hardware-flight.html
- ok, fordul
- életemben nem láttam még repülőgépen öblítővizet, de lehet, hogy a nem vákuumos repcsiken az van, ezt nem tudom

stonefort2 2014.03.16. 15:13:13

@Horváth_Kálmán: Lehet, hogy máshol volt 26 liter víz egy öblítéshez, de nekem soha sem volt olyan tartályom, amelybe akár csak egy vödör (10 liter) belefért volna.
A kék vízben nyilván van oldott formában mindenféle, de mivel csak rendellenes kis szivárgás esetén jelenik meg a gép külső felületén, ezért látható darabok nincsenek benne. A 3 állású kapcsoló a klotyó vizrendszeréhez tartozik, ez biztos. A vákuumos klotyóknál is van néhány deci öblítővíz.
süti beállítások módosítása