
#440 Híres logók: a NEXT Steve Jobs új cége volt, miután kirúgták az Apple-től. A cég logóját Paul Rend tervezte, aki többek között az IBM, a UPS és az ABC televízió logóját is összegányolta. A NEXT kocka alakú gépeket akart gyártani kockáknak, szóval eléggé adta magát, hogy ez a logóban is visszaköszönjön. Rend 100 ezer dollárt kért a logóért, amiért hajlandó volt egyetlen változatot készíteni és az volt a deal, hogy ha nem tetszik Jobsnak a végeredmény, akkor is ki kell hogy fizesse a tervezés teljes költségét. 2 hét molyolás után Rend áthívta megrendelőjét, megvacsoráztak, majd átnyújtott egy 50 oldalas, bőrkötéses kis füzetet, amiben benne volt a designer bullshitelős víziója, többek között azzal, hogy az „e”-betűt kicsivel kell írni, mert ez pozitív asszociációkat kiváltó, „e”-vel kezdődő szavakat fog mindenkiben felidézni, szóval a cég neve is megváltozott így NeXT-re. Jobs szerette a logót, a sárgát ugyan egy picit világosabbra vette volna, aztán Rend elküldte a picsába és inkább maradtak az eredeti tervek.
A Chupa Chups spanyol nyalóka logóját maga Salvador Dali bindzsizte össze: egy százszorszépet idéző alapra helyezte a márka nevét, a színek pedig a spanyol zászlóból jöttek. Dalinak egyetlen kérése volt a logóval kapcsolatban: ne az eredetileg eltervezett vékony szárra helyezzék, hanem magára a kerek nyalókákra. Az egyik legokosabb brandingelést valósította így meg.
A Ferrari logóból a paripa eredetileg Francesco Baracca, az első világháború legeredményesebb olasz pilótájának a vadászgépre volt pingálva, mint a Baracca családi címere. Francesco halála után a pilóta anyja ajánlotta fel Enzo Ferrarinak, hogy fesse fel autóira, mert az jó szerencsét fog hozni neki - bejött.
