2014.01.11.
11:24

Írta: Horváth_Kálmán

Fehér, mulatt vagy fekete? Valaki hozzon egy ceruzát!

576577_391488437558062_813434642_n.jpg

#365 Kétféle ceruza-teszt híresült el: az egyiknél a női mell alá helyezett cerka azt hivatott jelezni, hogy az adott nőnek kell-e viselni melltartót (odafogva maradt a ceruza) vagy sem (leesett a földre). A másik teszt nem volt ennyire vidám és csak Dél-Afrikában használták az apartheid alatt: a rasszok egyszerű elkülönítésére szolgált. 1994-ig különböző jogai voltak a fehéreknek, a félvéreknek és feketéknek; a hipósabb bőr faszább előjogokat tartogatott, ezért a teljesen reménytelenül négereket leszámítva mindenki próbált pár árnyalattal világosabbnak látszódni. A dél-afrikai ceruza-teszt lényege az volt, hogy a fajilag nehezen kategorizálható állampolgárok hajába egy ceruzát szúrtak: ha a cerka kiesett, akkor fehér volt, ha benne maradt, de rázásra kiesett, akkor mulatt, ha pedig „Fokváros, 32 fok, erős szél, de a hajam még mindig tart” akkor fekete.

(eredeti bejegyzés)

4 komment

Címkék: rasszizmus Dél-Afrika Apartheid

A bejegyzés trackback címe:

https://napivaganysag.blog.hu/api/trackback/id/tr805752541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ziggy stardust · http://fagyis.blog.hu 2014.01.12. 11:07:08

én is mulatt voltam, amíg el nem kezdtem az őszülő göndör hajamat festeni, azóta nem vagyok mulatt, kiegyenesedett.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2014.01.12. 16:48:26

Én nem vagyok mulatt, de tegnap mulattam.
süti beállítások módosítása