2013.10.29.
08:10

Írta: Horváth_Kálmán

Reklámos hazudgálások

418922_330951383611768_392635003_n.jpg

#291 A magyar reklámtörvény egyik fő dogmája az, hogy „amit nem tudsz bizonyítani, azt nem mondhatod”. Ennek a kijátszására persze rengeteg kiskapu van, a gyógyszer és szájápolási termékeknél például az orvosszakértők szájába lehet adni hitelesnek hangzó, ám valójában semmitmondó mondatokat. A „klinikai tesztek által bizonyított” a legnagyobb hazudgálás, ugyanis az összes ilyen típusú terméknél a forgalomba helyezés feltétele, hogy klinikailag tesztelve legyen, szóval ez redundás információ bármilyen környezetben is hangozzon el. Ilyen bullshit még a zsírsavakat tartalmazó margarin (minden növényi és állati eredetű zsírban van zsírsav), bármilyen tudományosnak hangzó nevű enzim a tisztítószerekben (a működési mechanizmusuk eleve az, hogy zsír- és szénhidrátbontó enzimeket tartalmaznak) vagy az aktív oxigén, intelligens liposzóma bármiben. Amerikában árulnak 0% zsírtartalmú vizet is. Általános szabály, hogyha nagyon hosszú, latinos-angolos hangzású összetevőkről hallunk, amikből nem ismerünk 2-3 szót akkor át akarnak baszni (Vichy AMINEXIL SP94™ hajhullás elleni kezelés SZABADALMAZOTT MOLEKULA-KOMBINÁCIÓ AMINEXIL® 1,5% Rögzíti a hajgyökeret. SP94™ 0,10%, rohadt állatok). A legnagyobb verbális átbaszás persze az „akár” szó.
A Colgate nagy találmánya volt a hetvenes években az MFP nevű összetevő, amit be is jegyeztettek maguknak, hogy csak az ő termékeikben lehessen a csodaszer, aztán később erről is kiderült, hogy ez valójában a Maximum Flouride Protection elnevezést takarja vagyis a minden fogkrémben található fluort. Ugyanez a Bifidus Essensis is: a Danone ügyesen pozicionálta magát az „egészséges joghurtok” szegmensében azzal, hogy a minden élőflórás joghurtban megtalálható Bifido-baktériumokat kicsit kisajátította: a B.E., Bifidus ActiRegularis (ez ugyanaz, mint a B.E.), L. casei immunitas áltudományos elnevezések mind-mind ugyanazt takarják (a rengetegféle Bifidobaktérium egyik törzsét), csak mivel a francia gyártó ezeket bejegyeztette magának, ezért csak az ő termékeikben találhatók meg ILYEN NÉVVEL ezek.

(eredeti bejegyzés)

1 komment

Címkék: reklám tudatos fogyasztó

A bejegyzés trackback címe:

https://napivaganysag.blog.hu/api/trackback/id/tr555599963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása