#488 A Fiat Multipla és a legújabb (2008-as) Pepsi logó közös pontja, hogy mindkettő kapcsán szuperhős képesség szintjére lett emelve a marketing, de egyik sem klasszikus módon a termék-vásárló vonatkozásában. A Multipla formatervezőjének (Roberto Giolito) szépérzéke megkérdőjelezhető ugyan, de tagadhatatlanul zseni a self-brandingben a fickó, hiszen képes volt ezt a hiéna vonzerejével bíró dizájnt a sorozatgyártásig eljuttatni, ami azért valahol vagányság. Ami Hollywoodnak Steve Buscemi, az az autópiacnak a Multipla - semmiképp sem lebecsülendő teljesítmény, hogy megvalósult.
Az új Pepsi logó ugyan nem a logók Quasimodója, de a tervező/újratervező cég a bullshitpantheon egy igen előkelő páholyát birtokolja közvetlenül a kormányközeli tanácsadó cégek mellett: 1 millió dollár ment el a logó újrarajzolására. Elkölteni egy kisebb afrikai ország éves költségvetését viszont nem lehet csak úgy, muszáj villantani valamit, ami indokolja a céges partikon elfogyott kokain (ami egyébként Freud kedvence is volt, szóval ezt nem bántásból mondjuk) mennyiségét, így hát elkészült egy 27 oldalas TANULMÁNY(!) alátámasztandó a teljesítményt, valamint hogy az új ikon minden centet megért. A doksiból nagyjából az derül ki, hogy MINDEN benne van a Pepsi új logójában. A világot még nem reprezentálta semmi úgy, mint ez a kis karika. A Prometheus című film, a Biblia, a teljes buddhista eszmerendszer, sőt még Osho sem sem ad annyi választ, mint bármelyik 2008 utáni Pepsis doboz. Feng shui, Möbius szalag, térgörbület, megannyi történelmi utalás, a Föld maga (ŐRÜLET!), a teljes reneszánsz - elképesztő mi minden zsúfolható egy kör alakú cégérbe. A legújabb kor lóbalzsama, duct tape-je és WD-40-e egyben.
(a képek és az illusztrációk az eredeti prezentációból származnak)
Az egyik legismertebb kreativitásteszt (Torrance.teszt) része, hogy egy fehér lapra sorokba és oszlopokba rendezett köröket kell a delikvensnek kiegészíteni úgy, hogy valami értelmes tárgy/helyzet szülessen, mindezt időre, lehetőleg a legtöbbet, Nem kizárt, hogy a cég az alkalmazottaival ezt játszatta pár hétig - már nem a logó elkészítése végett, hanem hogy megteljen az a 27 oldal. Színes-érdekes.
Nem érted az általános relativitáselméletet? Túl elvontnak tűnik a téridő és a gravitációs lencse gondolata? Igyál egy Pepsit, minden világos lesz!