#514 - A nemrégiben történt szomorú másodpilóta->hegy eset kapcsán fontos tudni, hogy a repülésre és úgy cakkpakk az életre ráunó pilóták öngyilkossága egy meglepően gyakori eset, bár általában egy-pár személyes kis gépeknél jellemző.
Az egyik legemlékezetesebb idióta a katonai mérnökből lett drogdíler, Frank Eugene Corder volt, aki 1994 szeptember 11-én (HOPP!) elkötött egy Cessna 150-es gépet azzal a szándékkal, hogy ezt másnap berepteti a Fehér Ház oldalába. Ebből az lett, hogy nemes egyszerűséggel lezuhant az amúgy agyonvédett létesítmény déli kertjében, ahol azonnali halált halt, ezzel is segítve a génállományt. Szakértők szerint nem az akkor regnáló Bill Clintonnal volt kifejezett baja, egyszerűen csak akart egy kis publicitást depressziótól és friss szakítástól vezérelve. Amúgy Samuel Byck '74-ben próbálta ezt meg egy Delta Airlines gépet elkötve, de ő sem járt több sikerrel, bár 3 ember odalett.
Charles J Bishop egy egyszerű amerikai tinédzser volt Floridából, akit annyira megihletett az al-kaida híres szeptember 11-es akciója, hogy 2002 januárjában úgy döntött, reprodukálja az akciót. Pacsizni szeretett volna példaképeivel egyet a túlvilágon. Ügyesen beleszállt a Bank of America irodaépületébe, elintézve önmagát és az egyik szobát. Képzelem a beszerzési osztályon zajlott párbeszédet: "Kéne venni két nyomtatót és egy szkennert" "De most vettünk pár hónapja" "Igen, de berepült egy motoros repülőgép az ablakon, jut eszembe, hogy hívták a kőművest? Dean vagy Daniel?". Charles anyja amúgy a fia elvesztése miatti összeomlás során beperelte a Roche Laboratoriest, merthogy a fia által szedett pattanástalanító gyógyszer mellékhatása depresszió és öngyilkos gondolatok sokasága is LEHET, de pár év után már a pereskedéshez se volt energiája.
A Moszkva melletti Kubinka reptéren 1994-ben egy meg nem nevezett pilóta - feltehetően vodkától vezérelten - azt a szórakozást választotta Flappy Bird-özés helyett, hogy köröket repked a repülőtér felett, amíg az üzemanyag el nem fogy. Szerencsére nem lakott területre csapódott be. Szintén orosz kapcsolódás van a két U2 megnevezésű tragikus baleset egyikével (a másik egy ír zenekar): a macsó nevű Francis Gary Powers amerikai kémrepülőgép-pilótát lelőtték orosz felségterületen, OLYANNYIRA DE, hogy a rakétazáporból találatot kapott az a szovjet gép is, amit Powers gépe után küldtek, hogy szedje le. A kémrepülőgép maradványai egészen épek maradtak, a sikeresen katapultáló Powerst meg otthon elővették, hogy miért nem kapcsolta be az önmegsemmisítést a gépen, illetve hogy miért nem nyelte le a pénzérmének álcázott ciánkapszulát, vallatást és kémmé avanzsálódást elkerülendő.
A kamikaze ("isteni szél") pilótákat nem keverném ide, mert az egy szervezett dolog volt egy olyan társadalomban, ahol a foglyul ejtettség a létező legbüdösebb társadalmi stigma (mint Magyarországon a pozitív gondolkodás), ráadásul őket keményen be is drogozták indulás előtt methamfetaminnal, ami amúgy japán találmány. Így azért valamivel könnyebb volt csibészeltetni őket kikötőkre és az eligazítás során sem ment egyik kiskatona se a tiszt elé azzal, hogy "Te hülye vagy, bazmeg!?"