#452 A Philip Morris dohánymulti ritka nagy görény cég: 1999-ben azzal lobbiztak a cseh kormánynál, hogy indítsanak kampányokat a cigaretta népszerűsítéséért. A fő érvük az volt, hogy a dohányosok korábban, akár már nyugdíjas koruk előtt meghalnak és az ápolásukra kötelezően fordított egészségügyi kiadásokat levonva is bőven pozitív lesz a mérleg, hiszen a forgalmi adóktól pörög a gazdaság, a nyugdíjak bennragadnak, a GDP meg olyanná válik, mint Johnny Gold bicepsze. Nem tudjuk, hogy azért, mert ez morálisan vállalhatatlan volt a kormányzat számára vagy amiatt, mert kiszámolták, hogy a dohányzás pont 13-szor jobban terheli a költségvetést, mint amennyi bevételt hoz, de elküldték a picsába a lobbistákat.
A Marlboro-t eredetileg női cigiként dobták piacra 1924-ben, füstszűrő nélkül, piros véggel, hogy a rúzs ne hagyjon nyomot rajta, aztán 1955-ben elindították a világ egyik legsikeresebb reklámkampányát: megalkották a Marlboro Man-t, a cigit átpozícionálták, az eladások pedig 5000 %-kal megnőttek. A cigit pár évtizeddel később elkezdték Cowboy Killer-nek hívni: a Marlboro Man-t alakító férfiak közül hárman is tüdőrákban haltak meg, ez egy idő után annyira kellemetlenné vált a Philip Morrisnak, hogy az egyik rákos cowboyt (Wayne McLaren-t, aki időközben egy dohányzás elleni szervezet arca lett) megpróbálták letagadni, hogy valaha is szerepelt volna Malbi kampányban. Az ex-Marlboro Man George Lazenby még szerencsére él és virul, róla már írtunk korábban: http://napivaganysag.blog.hu/2013/02/08/george_lazenby
Sajnos a Ku Klux Klánnak a legendának ellentmondva semmi köze nincs a Marlboro-hoz, pedig ez tovább árnyalhatta volna a PM-es képet, viszont a dohányültetvényeiken előszeretettel dolgoztatnak 8-10 éves gyerekeket, akiknek a bőrükön keresztül felszívódó nikotin miatt garantálva van az új, addiktív generáció.